اطلاعیه شماره 96/13

بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ و تاثیر زبانه های سامانه پر فشار سرد شمالی بر روی جنوب شرق کشور واستان هرمزگان از عصر سه شنبه ۹۶/۹/۲۱ تا ظهر پنجشنبه ۹۶/۹/۲۳ می باشد که سبب ناپایداری وضعیت جوی  و دریایی در استان هرمزگان خواهد شد. همچنین از عصر روز پنجشنبه ۲۳ آذر ماه با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی جنوبی ، استان هرمزگان تحت تاثیر بارش های این سامانه و ناپایداری های جوی قرار خواهد گرفت و این شرایط تا روز دوشنبه ۲۷ آذرماه به تناوب و با شدت و ضعف ادامه خواهد یافت.

 بر این اساس:

۱- از عصر سه شنبه ۹۶/۹/۲۱ تا ظهر پنجشنبه ۹۶/۹/۲۳  بویژه در ساعات آغازین روز برای مناطق شمالی، شرقی و مرکزی استان همچنین تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس ، وزش باد نسبتاً شدید با احتمال وقوع گرد و خاک ، کاهش میدان دید افقی، کاهش کیفیت هوا ، همچنین کاهش محسوس دما و رطوبت نسبی هوا پیش بینی می شود.

۲- ازعصر پنجشنبه ۹۶/۹/۲۳ تا روز دوشنبه ۹۶/۹/۲۷ برای استان ابرناکی ، رگبار باران و رعد و برق ، گاه همراه با تگرگ ، افزایش سرعت وزش باد، آبگرفتگی معابر عمومی، متلاطم شدن دریا، کاهش دما، احتمال طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها  پیش بینی می شود.

لازم به ذکر است تمرکز بارش های این سامانه بر روی جزایر و دریا خواهد بود و ازطرفی وقوع بارش و سایر رویدادهای مذکور به طور تناوبی و در بازه های زمانی متفاوت پیش بینی می شود.

تغییرات احتمالی وضعیت پیش بینی شده متعاقباً اطلاع ‌رسانی خواهد گردید.