اطلاعیه شماره : ۳۵ هـ ق/۹۰

اطلاعیه ـ تاریخ 30-11-90

  

  نقشه های جدید هواشناسی، ورود سامانه ناپایدار را از روز دوشنبه (1-12-90) به استان هرمزگان نشان می دهد. که تاثیرات آن بصورت باد شدید و توفانی شدن دریا خواهد بود.

دوره فعالیت این سامانه مذکور روی استان هرمزگان از دوشنبه (1-12-90) تا پنجشنبه (4-12-90) و شدت فعالیت آن طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه به صورت باد شدید، گرد و خاک و مواج شدن دریا خواهد بود. از پنج شنبه افت قابل ملاحظه دما در استان پیش بینی می شود.


اطلاعیه شماره : ۳۴ هـ ق/۹۰

اطلاعیه ـ تاریخ 26-11-90

  

 

  نقشه های آینده نگری هواشناسی ورود سامانه ناپایدار را از روز پنجشنبه 27-11-90 به استان نشان می دهد. فعالیت این سامانه تا روز دوشنبه 1-12-90 بصورت ابرناکی،افزایش سرعت باد و بارش باران خواهد بود.

 

توصیه هواشناسی:

-     بدلیل افزایش سرعت باد، دریای عمان و تنگه هرمز بتدریج خلیج فارس نسبتاً مواج خواهد شد. توصیه می شود طی این مدت تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها صورت پذیرد.


اطلاعیه شماره : ۳۳ هـ ق/۹۰

اطلاعیه ـ تاریخ 21-11-90

  

  نقشه های جدید هواشناسی، از روز شنبه (22-11-90) شرایط ناپایدار جوی و دریایی را در هرمزگان نشان می دهد. بر این اساس از شنبه ابتدا افزایش سرعت باد از غرب خلیج فارس آغاز شده و بتدریج تا روز دوشنبه در جزایر کیش، سیری، ابوموسی، تنب بزگ و کوچک، لاوان، قشم، هرمز و سواحل دریای عمان وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی – شمال غربی پیش بینی می شود که این شرایط سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

با کاهش باد شمال غربی از روز دوشنبه و طی روز سه شنبه وزش باد شمال شرقی سبب ایجاد گرد و خاک و کاهش دید افقی در شرق و مرکز استان و مواج ماندن تنگه هرمز، سواحل دریای عمان و شرق خلیج فارس می گردد.

طی روزهای دوشنبه و سه شنبه دمای هوا به طور نسبی کاهش می یابد.

 

توصیه هواشناسی:

-         بدلیل مواج شدن دریا توصیه می شود تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها صورت گیرد.