اطلاعیه شماره 96/13

بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ و تاثیر زبانه های سامانه پر فشار سرد شمالی بر روی جنوب شرق کشور واستان هرمزگان از عصر سه شنبه ۹۶/۹/۲۱ تا ظهر پنجشنبه ۹۶/۹/۲۳ می باشد که سبب ناپایداری وضعیت جوی  و دریایی در استان هرمزگان خواهد شد. همچنین از عصر روز پنجشنبه ۲۳ آذر ماه با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی جنوبی ، استان هرمزگان تحت تاثیر بارش های این سامانه و ناپایداری های جوی قرار خواهد گرفت و این شرایط تا روز دوشنبه ۲۷ آذرماه به تناوب و با شدت و ضعف ادامه خواهد یافت.

 بر این اساس:

۱- از عصر سه شنبه ۹۶/۹/۲۱ تا ظهر پنجشنبه ۹۶/۹/۲۳  بویژه در ساعات آغازین روز برای مناطق شمالی، شرقی و مرکزی استان همچنین تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس ، وزش باد نسبتاً شدید با احتمال وقوع گرد و خاک ، کاهش میدان دید افقی، کاهش کیفیت هوا ، همچنین کاهش محسوس دما و رطوبت نسبی هوا پیش بینی می شود.

۲- ازعصر پنجشنبه ۹۶/۹/۲۳ تا روز دوشنبه ۹۶/۹/۲۷ برای استان ابرناکی ، رگبار باران و رعد و برق ، گاه همراه با تگرگ ، افزایش سرعت وزش باد، آبگرفتگی معابر عمومی، متلاطم شدن دریا، کاهش دما، احتمال طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها  پیش بینی می شود.

لازم به ذکر است تمرکز بارش های این سامانه بر روی جزایر و دریا خواهد بود و ازطرفی وقوع بارش و سایر رویدادهای مذکور به طور تناوبی و در بازه های زمانی متفاوت پیش بینی می شود.

تغییرات احتمالی وضعیت پیش بینی شده متعاقباً اطلاع ‌رسانی خواهد گردید.

اطلاعیه شماره 96/12

نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ و تاثیر زبانه های سامانه پرفشار سرد شمالی بر روی جنوب شرق کشور و استان هرمزگان از صبح شنبه 11/9/96 تا پایان روز دوشنبه 13/9/96 است. که سبب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در استان هرمزگان خواهد شد.

  بر این اساس در این مدت برای مناطق شمالی، شرقی و مرکزی استان همچنین تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس وزش باد نسبتاً شدید همراه با گرد و خاک، کاهش میدان دید افقی و کیفیت هوا، کاهش محسوس دما و رطوبت نسبی هوا پیش بینی می شود.

لازم به ذکر است اوج این ناپایداری طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، 12 و 13 آذر ماه پیش بینی می شود و توصیه می شود تمهیدات لازم در خصوص این وضعیت ناپایدار جوی و دریایی صورت پذیرد.

اخطاریه شماره 96/03

پیرو اطلاعیه مورخ 27/8/96 نقشه های جدید هواشناسی بیانگر تقویت سامانه ناپایدار بارشی بر روی مناطق غربی استان هرمزگان است که طی امروز 1/9/96 تا روز جمعه 3/9/96 سبب تداوم رگبار باران و رعد و برق، وزش تندباد لحظه ای خواهد شد که آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها، وقوع تگرگ را به دنبال خواهد داشت.

لازم بذکر است طی روزهای پنجشنبه (2/9/96) تا یکشنبه (5/9/96) مناطق مرکزی و غربی خلیج فارس با باد های نسبتاً شدید شمال غربی مواج خواهد شد.

لذا توصیه می شود با توجه به شدت ناپایداری ها تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی صورت پذیرد.