اطلاعیه شماره 96/03

بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر ناپایداری های جوی و دریایی از بعد ازظهر چهارشنبه،۹۶/۱/۳۰ تا روز شنبه مورخ ۹۶/۲/۲ در مناطق ساحلی استان هرمزگان است که عمده تاثیرات آن به صورت وزش باد نسبتا شدید (جنوب غربی- شمال غربی) و مواج شدن دریا به ویژه در جزایر خلیج فارس خواهد بود.

بر این اساس پیش بینی وضعیت جوی و دریایی روزهای آینده به شرح ذیل خواهد بود:

بعدارظهر چهارشنبه ۱/۳۰/ ۹۶: افزایش سرعت وزش باد در بعد ازظهر، به تدریج اوایل شب  همراه با وزش باد نسبتا شدید (جنوب غربی-  شمال غربی) در خلیج فارس و  جنوب تنگه هرمز و مواج شدن دریا در مناطق یاد شده.

پنج شنبه ۹۶/۱/۳۱ و جمعه ۲/۱/ ۹۶ : وزش باد  نسبتا شدید در جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و مواج شدن دریا ، همراه با احتمال گرد وخاک و کاهش موقتی دید افقی در مناطق  ساحلی.

شنبه ۹۶/۲/۲ : متلاطم شدن دریا و کاهش تدریجی سرعت  وزش باد .

لازم به ذکر است طی روزهای  پنج شنبه و جمعه  بیشینه سرعت وزش باد به ویژه در جزایر  غربی خلیج فارس و جنوب تنگه هرمز بیش از۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده و لذا توصیه می شود جهت جلوگیری از حوادث و مخاطرات احتمالی  تمهیدات لازم صورت پذیرد.

اطلاعیه شماره 96/02

بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار موج ناپایدار تراز میانی جو بر روی خلیج فارس است که تاثیرات آن طی روزهای آینده به صورت وزش باد شدید و گردوخاک و مواج شدن دریا و به شرح ذیل پیش بینی می شود.

 دوشنبه  ۱/۱۴/ ۹۶ : افزایش باد در بعدازظهر ، اواخر شب به تدریج وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی تا  شمال غربی در خلیج فارس و  جنوب تنگه هرمز.

سه شنبه  ۹۶/۱/۱۵ : وزش باد شدید  در جزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و احتمال گردوخاک و کاهش 
دید افقی در مناطق  ساحلی و مناطق مرکزی استان.

 چهارشنبه  ۱/۱۶/ ۹۶: وزش باد شدید در دریای عمان، احتمال گردوخاک و کاهش دید افقی در مناطق شرقی و برخی نقاط مرکزی، به تدریج کاهش باد در خلیج فارس و تنگه هرمز.

 لازم به ذکر است طی روز سه شنبه شدت وزش این تند بادها در برخی نقاط تنگه هرمز و خلیج فارس بیش  از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود که توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارات  احتمالی اقدامات لازم صورت گیرد.

اخطاریه شماره 96/01

پیرو اطلاعیه شماره ۱ هواشناسی  مورخه ۲/۱/۹۶ نقشه های جدید  هواشناسی  نشانگر تقویت سامانه کم فشار جنوبی روی استان هرمزگان است که شدت فعالیت آن از امروز جمعه ۹۶/۱/۴  در اکثر مناطق استان پیش بینی می شود. این ناپایداری ها به خصوص طی روزهای جمعه و شنبه  به صورت تشدید رگبار و رعد وبرق همراه با آبگرفتگی و سیلابی شدن ، در مناطق مستعد تگرگ و وزش تند باد لحظه ای خواهد بود که علاوه بر این در مناطق ساحلی ، جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز  طی جمعه و شنبه (به خصوص ساعات بعدازظهر وشب) با وقوع طوفان تندری دریا به شدت مواج و طوفانی خواهد شد.

لذا  توصیه می شود با توجه به شدت ناپایداریها  تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی صورت گیرد.