اخطاریه 5/93

اخطاریه شماره ۵

    

  بررسی نقشه های جدید هواشناسی نشان دهنده ناپایداری جوی ودریائی در ساعات بعدازظهر یکشنبه ۲۲/۴/۹۳ تا سه شنبه ۲۴/۴/۹۳ در حوالی بخش بشاگرد ، شرق و شمال استان است که بصورت وزش باد نسبتا شدید می باشد که این شرایط سبب گردوخاک در شرق و شمال استان و همچنین سبب مواج شدن دریای عمان می گردد.

ضمنا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات شمالی و شرقی استان رگبار پراکنده باران و رعد برق دور از انتظار نیست.

بنابراین توصیه می شود با توجه به مواج بودن دریای عمان تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها صورت گیرد. 

 

اخطاریه 4/93

اخطاریه شماره ۴

   

  بررسی نقشه های جدید هواشناسی نشان دهنده ناپایداری جوی و دریائی در ساعات بعدازظهر چهارشنبه ۱۸/۴/۹۳ تا جمعه ۲۰/۴/۹۳ در حوضه خلیج فارس ، مناطق غربی و جنوبی تنگه هرمز است که بصورت وزش باد نسبتا شدید می باشد که این شرایط سبب گردوخاک در جزایر خلیج فارس ومواج شدن دریا در جزایر غربی خلیج فارس(لاوان ،کیش ...) و دریای عمان می گردد. ضمنا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات شمالی و شرقی استان رگبار باران و رعد برق پیش بینی می شود . بنابراین توصیه می شود با توجه به مواج شدن خلیج فارس تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها صورت گیرد.  

 

اخطاریه 3/93

اخطاریه شماره ۳ 

 

  بررسی نقشه های جدید هواشناسی نشان دهنده   تقویت سامانه ناپایدار شرقی  در ساعات بعدازظهر شنبه 14-4-93  تا دوشنبه 16-4-93 در  مناطق مرتفع استان می باشد که سبب رگبار شدید باران همراه با رعد برق و وزش باد نسبتا شدید خواهد شد ، شدت بارشهای رگباری در  مناطق مرتفع شمالی وشرقی بخصوص بشاگرد  قابل ملاحظه خواهد بود  لذا  آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیلها دور از انتظار نخواهد بود .در سایر نقاط استان در ساعات بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید همراه با گردوخاک پیش بینی می شود.

به دلیل افزایش سرعت باد دریای عمان ، تنگه هرمز و جزایر شرقی خلیج فارس نسبتا مواج خواهد شد.

توصیه می شود تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها صورت گیرد.