اخطاریه شماره 96/02

پیرو اطلاعیه شماره ۸ هواشناسی  مورخه ۹۶/۵/۲۲ نقشه های جدید هواشناسی بیانگر تقویت سامانه کم فشار فصلی (مونسون) بر روی استان هرمزگان است که از امروز ۹۶/۵/۲۳ تا پایان هفته جاری در ساعات بعد از ظهر و شب سبب رگبار باران و رعد وبرق، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها، وقوع تگرگ، وزش تند باد لحظه ای و گرد و غبار در مناطق مرتفع و مستعد استان همچنین مناطق مرکزی استان خواهد شد. علاوه بر این برای دریای عمان، تنگه هرمز، شرق خلیج فارس، سواحل و جزایر افزایش سرعت بادهای شرقی و مواج شدن دریا پیش بینی می شود.

لذا  توصیه می شود با توجه به شدت ناپایداریها  تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی صورت پذیرد.

اطلاعیه شماره 96/08

بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر تاثیر سامانه کم فشار فصلی (مونسون) روی جنوب شرق کشور و استان هرمزگان است که از امروز ۹۶/۵/۲۲ تا پایان هفته جاری سبب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در استان هرمزگان خواهد شد.

با تقویت این سامانه از اواسط هفته علاوه بر ارتفاعات بشاگرد ،ارتفاعات غربی و شمالی  و برخی نقاط مستعد مرکزی تحت تاثیر این ناپایداری ها قرار خواهند گرفت. بنابراین  عمدتا در ساعات بعدازظهر و شب،  با رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات و مناطق مستعد استان رگبار باران و رعدوبرق و افزایش لحظه ای سرعت باد پیش بینی می شود. در سایر نقاط استان که شرایط بارشی مهیا نیست با افزایش لحظه ای سرعت باد ،گردوغبار و کاهش موقتی دید افقی  دور از انتظار نیست.

طی این مدت با توجه به افزایش رطوبت نسبی هوا افزایش  نسبی دما نخواهیم داشت.

دریا نیز به تناوب تا پایان هفته جاری با  افزایش بادهای جنوب شرقی متلاطم و نسبتا مواج خواهدبود.