اطلاعیه شماره 95/26

بررسی نقشه های جدید هواشناسی نشان دهنده نزدیکی سامانه بارش زای جنوبی از فردا یکشنبه ۹۵/۱۲/۲۹ به مناطق جنوب و جنوب غرب کشور است که تا اوایل روز چهارشنبه  ۹۶/۱/۲ در اکثر نقاط هرمزگان سبب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی بصورت افزایش ابر، بارش باران  با احتمال آبگرفتگی گاهی رگبار و رعد وبرق ، افزایش باد و متلاطم شدن دریا خواهد شد. شدت فعالیت این سامانه بارشی طی روزهای دوشنبه ۹۶/۱/۳۰  و سه شنبه  ۹۶/۱/۱ در مناطق غربی و شمالی استان پیش بینی می شود .

توصیه می شود با توجه به شدت بیشتر این سامانه در استانهای همجوار و احتمال سیلابی شدن مسیل ها  تمهیدات لازم  بخصوص در مناطق غربی و شمالی استان  صورت گیرد.

طی این مدت دریا با افزایش بادهای جنوب شرقی متلاطم و نسبتا مواج خواهد شد.

اطلاعیه 95/25

نقشه های هواشناسی نشان دهنده ناپایداری وضعیت جوی و دریایی استان از پنجشنبه ۹۵/۱۲/۲۶  تا سه شنبه ۹۶/۱/۱ است که نتیجه فعالیت دو سامانه بارشی جنوبی برروی استان بصورت افزایش ابر، رگبار باران و رعد وبرق، افزایش باد و مواج شدن دریا خواهد بود.

 سامانه بارشی اول از روز پنجشنبه تا اوایل یکشنبه و سامانه بارشی دوم که فعالیت قابل ملاحظه تری خواهد داشت طی روزهای دوشنبه و سه شنبه  در استان فعال خواهد بود.بنابراین پیش بینی روزهای آینده استان به شرح ذیل خواهد بود.

  چهارشنبه( ۹۵/۱۲/۲۶) : افزایش ابر همراه با وزش باد در مناطق غربی و جزایر خلیج فارس.

 پنجشنبه و جمعه (۲۶و ۹۵/۱۲/۲۷) :افزایش ابر ، رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش باد بخصوص در مناطق غربی.

شنبه (۹۵/۱۲/۲۸): ابرناکی منطقه و در برخی نقاط رگبار پراکنده باران و رعد وبرق.

دوشنبه و سه شنبه (۹۵/۱۲/۳۰و۹۶/۱/۱): در  غالب نقاط افزایش ابر ، بارش قابل ملاحظه باران همراه با رعد وبرق  و وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا.

      با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و دریایی استان خصوصاً طی روزهای آغازین سال جدید تمهیدات لازم صورت گیرد.

اطلاعیه شماره 95/24

بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده ورود یک سامانه بارشی از پنجشنبه ۹۵/۱۲/۵  از جنوب غرب کشور است که تا  روز یکشنبه ۹۵/۱۲/۸ در جنوب و جنوب شرق کشور  فعالیت خواهد داشت. تاثیر این سامانه در غالب  نقاط استان بصورت  افزایش ابر و در برخی نقاط با بارش پراکنده همراه خواهد بود. روز یکشنبه بیشترین تاثیر این سامانه بارشی در مناطق شرقی استان خواهد بود.

با ورود این موج در مناطق دریایی وزش باد قابل ملاحظه ای پیش بینی نمی شود و دریا  کمی مواج خواهد بود.