اطلاعیه 31/93

اطلاعیه 

بررسی نقشه های جدید هواشناسی نشان دهنده ناپایداری جوی و دریایی از بعدازظهر پنجشنبه 6/9/93 تا اواسط هفته آینده در استان هرمزگان است که غالب این ناپایداریها بصورت وزش باد نسبتاً شدید، گرد و غبار محلی و مواج شدن دریا خواهد بود. طی این مدت وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی بخصوص در ساعات بعدازظهر و شب، سبب مواج شدن خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خواهد شد. ضمناً احتمال بارش خفیف در برخی نقاط دور از انتظار نخواهد بود.

توصیه می شود با توجه به مواج شدن دریا تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها صورت گیرد./ 

اطلاعیه 30/93

اطلاعیه  

بررسی نقشه های جدید هواشناسی نشان دهنده تاثیر سامانه بارشی جنوبی از اواخر وقت یکشنبه 2-9-93 تا اواخر هفته جاری در جنوب کشور و استان هرمزگان است. بنابراین از بعدازظهر یکشنبه از غرب استان افزایش ابر و به تدریج در اکثر نقاط استان بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و افزایش لحظه ای سرعت باد پیش بینی می شود.

شدت این سامانه بارش طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در غرب و شمال استان پیش بینی می شود که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و در مناطق مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نخواهد بود. به دنبال این سامانه کاهش نسبی دما در استان خواهیم داشت.

طی این مدت دریا متلاطم خواهد شد و ساعاتی با افزایش لحظه ای باد نسبتاً مواج می گردد، بنابراین توصیه می شود تمهیدات لازم در خصوص تردد های دریایی صورت گیرد./