اطلاعیه شماره 96/06

بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه کم فشار فصلی از روز پنجشنبه ۹۶/۴/۲۲ تا اواسط هفته آینده بر روی جنوب شرق کشور و استان هرمزگان است که به تناوب سبب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در استان هرمزگان خواهد شد.

در ساعات بعدازظهر و شب، رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات شمال شرقی سبب افزایش رطوبت نسبی، رگبار باران و رعدوبرق، افزایش لحظه ای سرعت باد گاه گرد و غبار خواهد شد. در سایر نقاط استان که شرایط بارشی مهیا نیست ( بیشتر سواحل شرقی و مرکزی استان ) افزایش باد  و متلاطم شدن دریا پیش بینی می شود و بروز گرد و غبار نیز دور از انتظار نخواهد بود.

دریای عمان و تنگه هرمز  طی روزهای ۲۲ و ۲۳ تیر ماه متلاطم و نسبتاً مواج خواهد شد.

اطلاعیه شماره 96/05

بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ و فعالیت سامانه کم فشار فصلی از امروز جمعه ۹۶/۴/۱۶ تا دوشنبه ۹۶/۴/۱۹ در جنوب شرق کشور  است که  سبب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در استان  هرمزگان خواهد شد.

در ساعات بعدازظهر و شب، رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات شمال شرقی سبب رگبار باران و رعدوبرق، افزایش لحظه ای سرعت باد، گرد و غبار و متلاطم شدن دریا خواهد شد. در سایر نقاط استان که شرایط بارشی مهیا نیست ( بیشتر سواحل شرقی و مرکزی استان ) افزایش باد پیش بینی می شود و بروز گرد و غبار نیز دور از انتظار نخواهد بود.

دریای عمان و تنگه هرمز  طی این مدت متلاطم و نسبتاً مواج خواهد شد.