اطلاعیه 95/16

بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده ریزش سامانه پرفشار سرد شمالی به جنوب کشور از روز دوشنبه ۹۵/۹/۱ تا روزهای پایانی هفته جاری است  که سبب ناپایداری جوی و دریایی در استان هرمزگان می گردد.

این ناپایداری ها بصورت وزش باد نسبتا شدید و گردوخاک بخصوص در شرقی و مرکزی خواهد بود.با ماندگاری این سامانه پرفشار تا روزهای پایانی هفته  کاهش محسوس دما  در استان پیش بینی می شود.

از دوشنبه تا پایان هفته جاری دریا نسبتا مواج خواهد بود توصیه می شود تمهیدات لازم صورت گیرد.

اطلاعیه 95/15

بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده گذر امواج تراز میانی جو از امروز ۹۵/۸/۱۷ تا روز چهارشنبه  ۹۵/۸/۱۹ از مناطق شمالی خلیج فارس است که سبب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در جزایر خلیج فارس و مناطق ساحلی هرمزگان هم خواهد شد.این ناپایداری ها خصوصاً در ساعات بعدازظهر و شب بصورت وزش باد نسبتاً شدید همراه با گرد و غبار و مواج شدن دریا در جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز خواهد بود.

توصیه می شود با توجه به مواج شدن دریا  تمهیدات لازم در خلیج فارس و تنگه هرمز صورت گیرد. 

اطلاعیه 95/14

بررسی مدل ها و نقشه های هواشناسی نشان دهنده تاثیر موجی ناپایدار طی روزهای دوشنبه ۹۵/۸/۱۰ و سه شنبه ۹۵/۸/۱۱ در برخی نقاط استان هرمزگان است  که سبب ناپایداری در برخی نقاط ساحلی و تنگه هرمز خواهد شد.این ناپایداری ها بصورت افزایش باد جنوب شرقی و متلاطم شدن دریا،  افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده خواهد بود.

توصیه می شود با توجه به  متلاطم شدن تنگه هرمز و دریای عمان تمهیدات لازم صورت گیرد.